"CO-OP6:aedificia" installation view, Cour vitrée Ecole Nationale Supérieur des Beaux-arts de Paris, 2017  Image: Monte Laster & F.A.C.E.

Promoting cultural exchange through art

French American Creative Exchange

F.A.C.E. is a non-profit association founded in 2001 by American artist Monte Laster. It is based at Moulin Fayvon, a historical mill located in the middle of the infamous housing projects known as ‘la cite des 4000’ in the northern suburbs of Paris, France

F.A.C.E. (French-American Creative Exchange) est une association à but non lucratif fondée en 2001 par l'artiste Monte Laster . Elle est basée

Since 2001, the global project of the association draws it's origins and values from the theories of Social Sulpture and "An appeal for an Alternative" created by the artist Joseph Beuys.

Depuis 2001, le projet global de l’association puise ses origines et ses valeurs dans les théories de la sculpture sociale et de l’appel à une alternative de Joseph Beuys.

F.A.C.E. was also created in the United States in 2015 at the historical site known as Castle Rock Mountain in Santo, Texas.

En 2015 une structure F.A.C.E. a été créée aux Etats Unis,  dans le lieu historique de Castle Rock Mountain à Santo, Texas.

Through collaboration with artists representing a variety of disciplines, F.A.C.E. endeavours to inspire and empower local communities by way of a creative, micro-political exchange. Interactive art projects draw from the imagination and input of the communities in order to highlight social issues such as civic preservation and revitalization, education and progressive urban planning all of which have a daily impact on local citizens.

Par le biais de l'art contemporain, F.A.C.E. propose de trouver des solutions aux problèmes récurrents des banlieues en associant les habitants à des intervenants de renommée internationale et de différents horizons pour des actions récurentes en ateliers ou des performancess participatives contextuelles. F.A.C.E. travaille avec les habitants sur des thématiques emblématiques telles que la responsabilité civique, le lien social et l'urbanisme qui ont un fort impact sur les citoyens.

F.A.C.E. also works on an international level, forging ties with cities that share similar urban complexities, such as Harlem, New York and the region surrounding  Dallas- Fort Worth, Texas.

Au niveau international F.A.C.E. cherche à tisser des liens avec des villes qui partagent des complexités urbaines similaires, comme Harlem à New-York ou Dalla-Fort Worth au Texas.

www.montelaster.com